Bezoek van mijn ouders - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Susanne Haan - WaarBenJij.nu Bezoek van mijn ouders - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Susanne Haan - WaarBenJij.nu

Bezoek van mijn ouders

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

08 Mei 2011 | Spanje, Salamanca

Maandagavond 2 mei 23.33 uur was het eindelijk zo ver: de bus met daarin mijn ouders was gearriveerd! Ik had heel erg naar het bezoek uitgekeken en was dan ook helemaal blij toen ze er waren. Klinkt bekend of niet ;-), maar het is wel waar! Het is ontzettend leuk om visite te krijgen en natuurlijk helemaal als het je ouders zijn. Ik heb ze naar het appartement gebracht wat ze hadden gehuurd (vlak bij Plaza Mayor en dus vlak bij mij, ideaal!) en heb ze daar geïnstalleerd.

Dinsdagochtend heb ik een ontbijtje bij hun appartement langs gebracht (stokbrood, kaas, aardbeien en mini-napolitanas) en hebben we samen ontbeten. Daarna hebben we 2 routes door de stad gelopen, lekker rustig aan gedaan en veel bekeken. We hebben onder andere ‘la rana de la suerte’ (de gelukskikker) gezocht. Uiteindelijk ook gevonden, maar het duurde even. Verder hebben we la Casa de las Conchas (het huis van de schelpen) bekeken en hebben we het klooster van buiten gezien. ’s Avonds hebben we bij mij in het appartement gegeten op een Spaanse tijd (21.30 ;-)) en daarna toch maar naar bed, want ik moest woensdag wel naar de faculteit van 8-14.

Om 14.00 uur waren mijn ouders bij de faculteit, zodat ze even weten hoe het eruit ziet en waar ik dag in dag uit, week in week uit, loop te zwoegen en te zweten. Daarna zijn we nog naar de rivier gegaan en hebben we daar gezeten en van het zonnetje (of de schaduw) genoten. Natuurlijk moesten er ook nog churros gegeten worden, dat mag niet overgeslagen worden. Dus later in de middag op naar Valor en daar churros con chocolate gegeten.
Als avondeten zijn we bij 2 restaurantjes geweest waar we allemaal verschillende soorten pinchos (tapas) hebben gegeten. Pinchos eten is echt een leuke manier van dineren: je komt op verschillende plekken, eet veel verschillende dingen en naar verhouding is het veel goedkoper dan echt naar een restaurant gaan. Als afsluiting van de avond hebben we nog wat gedronken op la Plaza Mayor.

Donderdag zijn we naar Madrid gegaan. We hadden op het busstation afgesproken, want ik had eerst nog een les van 8-10. In Madrid aangekomen, wist ik precies hoe we bij het hostal moesten komen. Het was namelijk hetzelfde hostal als waar ik met Elise en Stephanie ben geweest ;-).
We hebben een deel van dezelfde route gelopen als die met Elise en Stephanie. We hebben het Palacio de Cibeles van binnen gezien en veel andere gebouwen van buiten. En natuurlijk hebben we een poosje in het park Retiro gezeten. Als echte Hollanders zorgden we ervoor dat we om 18.00 bij het Prado museum waren. Van 18.00 tot 20.00 was de entree namelijk gratis, haha. We hebben daar wel ruim 1,5 uur rondgelopen, dus de tijd was goed besteed.
’s Avonds hebben we lekker in een restaurantje gegeten en ook hier was de afsluiting van de avond een drankje op Plaza Mayor. Ja ja, ook in Madrid hebben ze er eentje. Maar naar mijn mening – die natuurlijk niet bevooroordeeld is – is la Plaza Mayor in Salamanca toch mooier en gezelliger. Maar dat kan aan mij liggen, haha.

Vrijdagochtend zijn we naar het Palacio Real geweest, het Koninklijk Paleis. We hebben daar ruim 2 uur rondgelopen en van alles bekeken. Onder andere de wapenuitrusting van de oude koningen en oude wapens en oude zadels en we hebben de oude apotheek van binnen bekeken. In het paleis zelf zijn we door veel verschillende kamers gekomen, die allemaal voor een doel werden gebruikt. Daarna zijn we naar de paleistuin gegaan en hebben we vanaf een bankje in het zonnetje (of in de schaduw) de tuin bekeken. Ook hebben we nog een mooie catedral van binnen bekeken. Van al dat lopen de hele tijd wordt je wel moe. Dus hebben we de metro gepakt en zijn we maar weer naar Parque Retiro gegaan om van het mooie weer te genieten.
Uiteindelijk word het tijd om de koffers op te halen bij het hostal en om naar het vliegveld te gaan. Ook nu hebben we nog even wat gedronken en toen begon het afscheid nemen ;-). Het was natuurlijk niet leuk, maar gelukkig was het wel iets minder erg dan bij Elise en Stephanie… ik begin er toch aan te wennen ;-p.

En dat was weer een geweldige week. De komende week hard werken op school en van het weekend komt Zeger op bezoek, dus weer wat om naar uit te kijken! (Tenminste, daar ga ik van uit. Ik heb verder niets meer gehoord, behalve dat het vliegticket was geboekt ;-)

Tot sneller allemaal!
Besos,
Suus

Ps. De foto’s van dit bezoek worden nog op facebook geplaatst. Het zijn er maar een stuk of 80, maar het uploaden duurt op dit moment ongeveer 5 uur als ik ze wil uploaden.. Daar ga ik dus niet op wachten ;-)

  • 08 Mei 2011 - 21:48

    Stephanie:

    Over alles heb ik een beeld dat is echt zo leuk.. Ik weet gewoon waar je het over hebt.. Ik mis jee!!

  • 09 Mei 2011 - 12:26

    Opa En Oma:

    je moeder heeft zondag (moederdag)veel verteld dus kwam er wel iets bekends in voor leuk
    opa xx

  • 09 Mei 2011 - 15:52

    Arthur En Mariska:

    Lieve Suus!!

    Idd hebben we de verhalen al van je moeder gehoord!!
    Alleen de route door Madrid op z`n `Horlings`was niet gelijk want jullie hebben de metro genomen....!!
    Je moeder vond dat je al heel goed spaans kon !!
    Begint het `zin hebben in Nederland-gevoel`al op te borrelen??
    Geniet van de spaanse Sol !
    Greetz
    Arthur en Mariska

  • 09 Mei 2011 - 19:25

    Mama:

    Ik krijg heimwee!!!

  • 09 Mei 2011 - 21:11

    Bram:

    Hoi Susanne, weer een hoop leuke verhalen om te lezen. Je zou zo zin hebben om ook heen te gaan. Alleen om het eten al! Zoals je het omschrijft loopt het water je uit de mond :-). gezellig al dat bezoek! Vlgs mij geniet je er best van en dat is ook heel belangrijk. en als het op de universiteit dan ook nog goed gaat is het helemaal toppie! Het ga je goed en blijf van alles genieten. Later. doeiiiiii, Bram

  • 05 Juni 2011 - 23:27

    Arianne:

    hoi suus,

    Het is al weer een tijdje geleden dat je wat geschreven hebt, maar hoe was het bezoek van zeger? En hoe gaat het nu, nu je aan het aftellen bent dat je weer 'thuis' komt?

    Groetjes en liefs, Arianne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Susanne

Actief sinds 23 Jan. 2011
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 8093

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 30 Juni 2011

Studie in Salamanca

Landen bezocht: