Carnaval en Ciudad Rodrigo - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Susanne Haan - WaarBenJij.nu Carnaval en Ciudad Rodrigo - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Susanne Haan - WaarBenJij.nu

Carnaval en Ciudad Rodrigo

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

06 Maart 2011 | Spanje, Salamanca

Dag allen!

Even een kort tussendoortje ;-)
Gisteren ben ik dus naar het Carnaval del Torro en Ciudad Rodrigo geweest.

Ik was 'verkleed' als Minnie Mouse: ik had een haarband met oren en een strik erop in mijn haar, het puntje van mijn neus was zwart en ik had een staart achteraan mijn broek geknoopt.

Tegen half 1/1 uur begon 'the running of the bulls', De stieren rennen dan door de straten van de stad en er zijn altijd gestoorde mensen die voor de stieren uitrennen. De straten waar de stieren door rennen zijn afgescheiden, dus je hoeft niet bang te zijn dat je ze tegenkomt.

In het begin zaten we op de tribune bij een arena. In de arena stonden allemaal mensen. Op een gegeven moment kwamen er heel veel mensen door een poort rennen en ging iedereen in de arena naar de houten muren en begon erop te klimmen, want de stieren kwamen eraan! Echt.. ik heb nog nooit zoveel idioten bij elkaar gezien...

Later hebben we de stieren ook nog door de straten zien rennen. Op zich was dit nog wel grappig om te zien. Wat niet echt grappig om te zien was, was de Corrida. Het stierenvechten.

Normaal gesproken kost zoiets €30,-, nu kostte het maar €10,-. Om die reden en omdat ik van te voren heb gezegd dat ik zoveel mogelijk wil meemaken hier, heb ik ervoor gekozen om te gaan kijken. Het was echt een 'once in a lifetime experience'. En dan met nadruk ONCE.

Dat met die doeken zwaaien is op zich nog wel leuk om te zien, maar daarna gaan ze die stier steken met spiesen, zodat 'ie gaat bloeden en zwak wordt, op een gegeven moment steekt de matador een zwaard o.i.d. in de stier. Niet lang daarna valt het arme dier op de grond en kan niet meer opstaan. De matador dood de stier dan door hem te steken met een mes, ergens op het voorhoofd ofzo.

Als de matador het goed heeft gedaan, dan gaan de mensen op de tribune staan en zwaaien met een witte (zak)doek of sjaal. De matador mag dan als trofee de oren van de stier afsnijden..

Leuk he.. het stierenvechten? ;-)

Behalve dit laatste was het erg gezellig. Veel mensen op straat, heel veel verklede mensen en heel veel bekenden.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn: foto's en filmpjes heb ik op mijn hyves en mijn facebook. Mocht je ze daar niet kunnen zien, laat het me even weten. Dan ga ik het op een andere manier proberen.

Tot de volgende keer!
Liefs, Susanne

  • 06 Maart 2011 - 17:56

    Marjo:

    Heftig he, dat stierenvechten? Als je thuis bent en je wilt er eens iets (mwooh 1000 blz ofzo)over lezen, mag je het boek Mexico lenen van me. Best interessant maar ik blijf het een wrede traditie vinden. Je hebt er wel een paar borrels op gedronken toch, na die tijd?
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Susanne

Actief sinds 23 Jan. 2011
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 8103

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 30 Juni 2011

Studie in Salamanca

Landen bezocht: